OneDrive Synchroniseren


Let op: OneDrive kun je niet synchroniseren met de vaste werkstations binnen de school!

Synchroniseren betekent gelijk zetten. In het geval van een Clouddrive betekent het dat je de bestanden die in je clouddrive (OneDrive)staan, ook opslaat op je eigen device, bijvoorbeeld je laptop of desktop. Als je iets wijzigt, een bestand of map verwijdert of toevoegt in deze bestanden op je eigen device, dan worden de wijzigingen automatisch doorgevoerd in de cloud. Dit werkt ook andersom, dus van de cloud naar je gesynchroniseerde bestanden op je device.

Het voordeel is dat je een “hard copy” van de bestanden op je eigen harde schijf bewaart. Ook zonder internet verbinding kun je dus bij je bestanden.

Let wel op dat je net zoveel vrije ruimte op je device nodig hebt als de bestanden en mappen die je gaat synchroniseren. Als je dus 500 GB op je OneDrive hebt wat je wil synchroniseren, zul je ook 500 GB vrije ruimte op het betreffende device moeten hebben.

Synchroniseren eenmalig instellen

 

 

  • Klik op Synchroniseren bovenin het scherm

 

 

  • Klik op Microsoft OneDrive openen

 

 

  • Klik op aanmelden

 

 

  • Vink aan, dit is een particuliere computer
  • Vul je gebruikers gegevens in
  • Klik op Aanmelden

 

 

  • Kies eventueel een andere locatie op je harde schijf via “Locatie wijzigen” (In de meeste gevallen behoud je de aanbevolen locatie)
  • Klik op volgende

 

 

  • Kies welke mappen je wilt synchroniseren (in de meeste gevallen zijn dit alle bestanden en mappen)
  • Klik op volgende

 

 

  • De gesynchroniseerde bestanden vind je in de verkenner onder “OneDrive – Lentiz onderwijsgroep”